مشتریان کاتای پسفیک کارگو (Cathay Pacific Cargo) از بازگشت ظرفیت هواپیماهای بلی شکل سود خواهند برد، اما بازار محموله هوایی همچنان باید با زنجیرههای تامین ناپایدار چین که تا سال 2023 ادامه دارد، دست و پنجه نرم کند.
این انتظار مدیر کل بازرگانی بار در کاتای پسفیک کارگو است که در پایان سال در یک جمع بندی بررسی می کند که چگونه بازار محموله های هوایی و هزینه فریت بار هوایی بر عملیات شرکت هواپیمایی تأثیر گذاشته است.
از نظر ظرفیت، با ورود به سال 2023، شبکه مسافری در حال گسترش ما، مقصدهای بیشتر و فرکانس های بیشتری را برای مشتریان محموله ما فراهم خواهند کرد.
با این حال، ما انتظار داریم که باد مخالف در بازار محموله های هوایی در کوتاه مدت ادامه یابد و تا زمانی که زنجیره های تامین در سرزمین اصلی چین پایدارتر شوند سطح موجودی در بازارهای مصرف کلیدی کاهش یابد.
وی در ادامه گفت که: اگرچه تغییر در رویکرد دولت چین برای مهار و مدیریت کووید مثبت است.
ما فکر میکنیم که اثرات اقتصاد جهانی به طور یقین تا سه ماهه اول 2023 باقی خواهد ماند، اما از آنجایی که سیاستهای کووید نوزده در سرزمین اصلی چین شروع به کاهش می کند - و نشانههای دلگرمکننده وجود دارد - به عادیسازی زنجیرههای تامین کمک خواهد کرد.
او پیش بینی می کند که تقاضای محموله هوایی با کاهش بحران هزینه زندگی در سال آینده تقویت خواهد شد.
علاوه بر این، با پایان زمستان، مقداری از شدت بحران هزینه زندگی کاهش خواهد یافت، و حتی با شروع رشد ظرفیت هواپیماهای بلی شکل تقاضا تحریک خواهد شد.
کاتای پاسیفیک قصد دارد تا پایان سال 2023 هفتاد درصد از ظرفیت مسافربری قبل از همهگیری خود را جبران کند و تا پایان سال 2024 به سطح قبل از همهگیری بازگردد، که این از پیشبینی ترافیک یاتا در آسیا و اقیانوسیه جلوتر است.
کاتای پسفیک به تازگی تأیید کرده است که در حال مذاکره برای خرید هواپیماهای باری بیشتر است.
- ۰۱/۱۰/۲۵