کتی پسفیک امروز اعلام کرد که "کاهش قابل توجهی" را در ظرفیت حمل و نقل پروازهای طولانی مدت خود در سه ماهه اول اعمال خواهد کرد دلیل این عملکرد آخرین اقدامات قرنطینه خدمه توسط مقامات در هنگ کنگ می باشد.
معنای این قوانین جدید است که اعضای خدمه بار هوایی الزاما باید بصورت اجباری قرنطینه شوند دوران این قرنطینه را باید در یک هتل به مدت سه روز پس از ورود به هنگ کنگ بگذرانند.
این شرکت حمل و نقل می گوید که عملیات حمل و نقل منطقه ای طبق همان روال عادی ادامه خواهد داشت، اما تاثیر شدید کاهش پروازها در مسیرهای طولانی مدت بر حمل محموله هایی که برای جابجایی آنها قرارداد بسته شده است، دیده خواهد شد.
مناطقی که بیشترین آسیب به آنها رسیده، اروپا و جنوب غربی اقیانوس آرام هستند که متاسفانه شرکت هواپیمایی در آنها قصد دارد تمام پروازهای باری را در طول سه ماهه پیش رویش لغو کند.
اگرچه شاید بتواند در آینده برخی از پروازهای باری خود را به دو منطقه با استفاده از ظرفیت هواپیماهای مسافربری که فقط برای حمل بار استفاده می شوند حفظ کند.
سرویسهای کتی پسفیک که برای پروازهای منطقهای مورد استفاده قرار میگیرند طبق برنامه قبلی خود در سه ماهه اول کار خواهند کرد، در حالی که خدمات حمل و نقل هوایی کتی پسفیک به قاره آمریکا در ژانویه به حالت تعلیق باقی خواهند ماند و تنها یکی از برنامه های کپ درباره حمل و نقل به اروپا و جنوب غربی اقیانوس آرام انجام خواهد شد.
برای ماه فوریه ما در حال ارزیابی گزینه هایی هستیم تا ظرفیت کپ را برای مسافت های طولانی افزایش دهیم، اگرچه شاید احتمال آن بسیار کم باشد.
این شرکت حمل و نقل در ادامه اضافه می کند: به موازات این تلاش هایمان و علاوه بر این برنامه های پایه ای ، ما در حال بررسی حالتهای عملیاتی جایگزین برای افزایش ظرفیت حملونقل در مسافتهای طولانی هستیم، با وجود اینکه شاید چنین ظرفیتی احتمالاً بسیار محدود بوده و اجرای آن به زمان نیاز داشته باشد.
طبق اظهارات کتی پسفیک : برنامه حمل و نقل ثابت است و در آینده نیز هیچ گونه تغییر دیگری در شرایط قرنطینه خدمه وجود نخواهد داشت.
امروز تنظیمات سیستم در برنامه تکمیل خواهد شد و آخرین اطلاعات پرواز از طریق چک کردن وعملکرد و بررسی پرواز در اینجا در دسترس خواهد بود.
این شرکت حمل و نقل می گوید: " ما بررسی عملیات فعلی خود ادامه خواهیم داد و در صورت هر گونه تغییرات بعدی، تمام اطلاعات را برای مشتریانمان به روز خواهیم کرد."
"ما صمیمانه به خاطر اختلالات ایجاد شده از تمام مشتریان خویش عذرخواهی می کنیم. تیمهای محلی ما بصورت شبانه روزی به کار خود برای ارائه خدمات به مشتریان ادامه خواهند داد تا تا حد ممکن بتوانند این اختلالات اخیر را کاهش دهند."
کاتای همچنین می گوید که بصورت مستمر به بررسی فرصتهایی برای افزایش فرکانس های منطقهای برای پاسخگویی به تقاضای مشتریان ادامه خواهد داد.
برای حمل و نقل دریایی نیز که به دنبال صادرات محموله به خارج از هنگ کنگ بودند، آنها نیز سال سختی را آغاز کردند.
در اواخر دسامبر، این شرکت هواپیمایی اعلام کرد که تا ششم ژانویه به دلیل قوانین سختگیرانه قرنطینه، تمام پروازهای باری برای مسیرهای طولانی را متوقف خواهد کرد.
دیروز نیز مقامات هنگ کنگ ورود تمام پروازهای مسافری از مبدا هشت کشور دیگر را برای کاهش شیوع ویروس کرونا نوع امیکرون به این کشور ممنوع اعلام کردند.