بررسی هزینه و قیمت حمل و نقل هوایی و اضافه بار مسافری

هر آنچه که باید درباره قیمت حمل بار هوایی به خارج از کشور بدانیم

بررسی هزینه و قیمت حمل و نقل هوایی و اضافه بار مسافری

هر آنچه که باید درباره قیمت حمل بار هوایی به خارج از کشور بدانیم

نحوه محاسبه هزینه های حمل هوایی برای مسافر، مهاجر و تاجر داستان به خصوص خود را دارد. در این وبلاگ سعی در توضیح هزینه های ارسال بار و توضیح درباره نحوه ارسال ارزان اضافه بار مسافری را داریم.

  • ۰
  • ۰

با توجه به گفته های سخنرانان اجلاس جهانی بار، تقاضای شدید برای "تولید هواپیما و هواپیماهای باری تبدیل" شده پس از پایان همه گیری کووید نیز ادامه خواهد داشت.

در یک بحث میزگردی، مجری و ناظم هواپیماهای تجاری بوئینگ، از شرکت کنندگان پرسید که آیا به نظر آنان پایان همه گیری کووید برابر با پایان رونق حمل و نقل باری که این بخش در دو سال گذشته تجربه کرده است،می باشد.

معاون ارشد فروش و بازاریابی در شرکت تبدیل ایرونوتیکال اینجینیرز می گوید که: این شرکت در سال جاری عقب ماندگی هایی را داشت، ولی در حدود هشتاد و پنج تا نود درصد برای سال 2023 و حالا هم تا سال 2024 محصولاتش به فروش خواهد رسید.

وی در ادامه گفت: افزایش تجارت الکترونیک که اصل آن به دلیل تمایل به استفاده از سرعت خدمات بار هوایی است، یکی از دلایل تداوم تقاضاها است.

حدس من این است که این روند تااواسط سال 2024 و تا سال 2025 ادامه خواهد داشت پیش از اینکه شاهد کاهش  باشیم. (تقاضا برای هواپیماهای باری باریک پیکر)

این امر ناشی از کووید (که باعث کمبود ظرفیت در هواپیماهای بلی شکل شده) و همچنین تقاضای آنلاین است، و مردم با سفارش آنلاین روز به روزراحت‌تر و راحت‌تر می‌شوند که شاید قبل از وجود کرونا این کار را انجام نمی‌دادند.

نایب رئیس و مدیر کل بازاریابی گروه هوانوردی آی ای آی، موافقت کرد که فراتر از همه‌گیری، تقاضا برای هواپیماهای باری همچنان ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد که برنامه تبدیل بوئینگ هفتصد و شصد و هفت آی ای آی قبل از شیوع کووید و در سال‌های 2018 و 2019، به طور کامل رزرو شده بود.

وی در ادامه افزود که تأثیر گذاری کووید بر صنعت هوایی مسافری به این معنی است که خطوط هوایی/ اجاره دهندگان برای کاهش خطر به دنبال تنوع بخشیدن به ناوگان حمل و نقل خود هستند.

او همچنین گفت: از نظر من در دو یا سه سال آینده شاهد کاهش شدید تقاضا برای اسلات نخواهیم بود.

مدیر بازاریابی محصول و مشتریان باربری بوئینگ در صحبت هایش گفته که بخشی از این تقاضاها برای هواپیماهای جدید به دلیل نیاز به جایگزینی هواپیماهای باری قدیمی‌تر است که در حال حاضر مورد استفاده قرار می‌گیرند – این محرک بازار به کووید ارتباطی ندارد.

همین طور به دلیل وجود مقررات سختگیرانه انتشار گازهای گلخانه ای نیاز به جایگزینی مدل های قدیمی تر هواپیماهای باری رو به افزایش است.

طی دو سال گذشته حمل‌کننده‌ها نیز با توجه به تجربیات چالش‌های زنجیره تامین و تولید، به قابلیت اطمینان و سرعت عملیات حمل و نقل هوایی اختصاص یافته که تقاضا برای باربری را نیز پشتیبانی می کند، عادت کرده‌اند.

با توجه به انتظارات بوئینگ بازار حمل محموله های هوایی با نرخ رشد مرکب سالانه چهار درصد در بیست سال آینده رشد خواهد کرد، که این امر باعث افزایش تقاضا نیز خواهد شد.

او می گوید که: اپراتورها تحت فشار قابل توجهی برای کم کردن ردپای کربن خود هستند و یکی از راه‌های انجام این کار، زودگذر مجدد است.

این همان چیزی است که مردم در حال حاضر به آن نگاه می کنند، ناوگان باربری بزرگ و رشد در این فضا.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر ما با اختلال در زنجیره تامین و تولید مواجه هستیم که این خود واقعاً باعث می‌شود مردم نگاهی دوباره به قابلیت اطمینان و کارایی محموله‌های هوایی و نحوه تاثیر آن در زنجیره تامین بیاندازند.

رئیس بازاریابی باربری در ایرباس با این موافق است که: این تجارت، یک تجارت طولانی مدت است و تعداد زیادی از هواپیمای قدیمی در آنجا وجود دارد که به طور رک و پوست کنده باید آن را کنار گذاشت.

تماشای پرواز این هواپیماها واقعا باورنکردنی است، اما آیا واقعاً آنها جایی در دنیای مدرن دارند؟

گاهی در برخی از هواپیماهای قدیمی شاهد افزایش پایداری هستیم.

به گفته اعضای پانل، در باربری مشتریان جدید و بازگشتی نیز وجود دارد.

کانوی می گوید که خطوط هوایی و اپراتورهای هواپیمایی که قبلاً بازار باربری را ترک کرده بودند در حال بررسی برای بازگشت به بازار بوده و منعکس کننده اظهارات ماتالون در مورد نیاز به تنوع هستند.

کانوی در ادامه اضافه می کند: که ناو ترکیبی در سمت باریک بدنه(هواپیماهای باری) به نظر می‌رسد که تا حدودی احیاگر است.

شرکت‌هایی که قبلاً در مورد (استفاده از هواپیماهای باربری) فکر نمی‌کردند، حالا آن را به عنوان راهی برای محافظت از خود در صورت وقوع رکود دیگری می دانند.

در حال حاضر شاهد نسل جدیدی از اپراتورها هستیم که به عنوان یک بازی دفاعی هواپیماهای خود را اجاره می دهند و یا آنها را تبدیل می کنند. باید منتظر باشیم  و ببینیم که آیااین یک پروسه بلندمدت است یا نه.

همچنین درباره بازگشت هواپیماهای بلی شکل نیز یک علامت سوال وجود دارد و ممکن است برنامه پروازها در مسیرهای خاص در دراز مدت تغییر کنند.

  • ۰۱/۰۷/۱۰
  • علی غیاثی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی