امبرائر و شرکت اجاره دهنده هوایی نوردیک کپیتال قراردادی برای حداکثر تا ده فروند تبدیل هواپیمای مسافری به باری (پی تو اف) برای ای صد و نود اف/ای صدو نودو پنج اف را امضا کرده اند که تحویل آن از سال 2024 آغاز خواهد شد.
در ماه مه، "ناوگان هوایی نوردیک کپیتال" و "سازنده هواپیماهای تجاری برزیل امبرائر" به توافقی اصولی دست یافتند تا حداکثر ده فروند تبدیل ای – جت را انجام دهند،این سفارش اکنون تایید شده است.
هواپیمای تبدیل از ناوگان موجود ناوگان هوایی نوردیک کپیتال ای صد و نود/ای صد و نود و پنج خواهند آمد.
در ماه جولای، ناوگان هوایی نوردیک کپیتال یک یادداشت تفاهمی را امضا کرد تا اولین دو تبدیل ای صد و نود پی تو اف خود را با ناو هوایی آسترا که در نایروبی، کنیا مستقر است،انجام دهد.
برنامه امبرائر برای تبدیل هواپیماهای ای صد و نود و ای صد و نود و پنج قبلی از جت های مسافربری به باری در ماه مارس آغاز شد.
امبرائر گفته است که تبدیل ای-جت پی تو اف آن بیش از پنجاه درصد ظرفیت حجم بیشتر، سه برابر برد توربوپراپهای باری بزرگ تر و تا سی درصد هزینههای عملیاتی کمتر نسبت به بدنه باریک ها خواهد داشت.
تبدیلها در تأسیسات امبرائر در برزیل انجام خواهد شد و شامل درب جلوی عرشه اصلی، سیستم حمل و نقل محموله؛ تقویت کف؛ و سد محموله سفت و سخت (آر سی بی) – سد ناین جی با درب قابل دسترسی می باشد.
با ترکیب محموله های پر حجم زیر کف و عرشه اصلی، حداکثر بار ناخالص سازه سیزده هزار و صد و پنجاه کیلوگرم برای ای صد و نود و چهارده هزار و سیصد کیلوگرم برای ای صد و نود و پنج است.
ای صد و نود می تواند محموله ده هزار و هفتصد کیلوگرمی را اداره کند در حالی که ای صد و نود و پنج دارای ظرفیت محموله دوازده هزار و سیصد کیلوگرمی است.
- ۰۱/۰۸/۰۷